B&B: Bangkok & Buddhism! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Yanick Klein - WaarBenJij.nu B&B: Bangkok & Buddhism! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Yanick Klein - WaarBenJij.nu

B&B: Bangkok & Buddhism!

Door: Yanick Klein

Blijf op de hoogte en volg Yanick

22 Januari 2012 | Thailand, Singburi

Wat een bizarre week was het! Vanaf maandag ging ik dan eindelijk het Boeddhisme ontdekken, maar dat viel behoorlijk tegen. Niet dat het boeddhisme niet interessant genoeg was, maar dat het progamma totaal anders was dan dat ons verteld was! Na de busreis van 6 uur kwamen we na veel hobbelige, om het nog maar zacht uit te drukken.., wegen eindelijk aan in Wang Kam Keow. Super mooie plek, tussen de bergen, echt in de middle of nowhere en niet te vergeten, eindelijk een warme douche!

Rond een uurtje of twee kwamen we daar aan, nadat we onze spullen in de kamer hadden gedumpt hoopten we dan eindelijk te beginnen aan deze week, het bleek alleen dat er voor de rest van de dag helemaal niets gepland stond, daar zit je dan.. middle of nowhere. Zo bleek ook grotendeels de rest van de week eruit te zien.. Veel niets doen!

De dingen die we wel gedaan hebben met betrekking tot het boeddhisme waren wel heel interessant, we hebben met verschillende head monks mogen praten over het leven als een monk. We hebben zelfs een Nederlandse monk ontmoet, die speciaal daarvoor in Thailand is gaan wonen. Het is heel bizar eigenlijk om te zien hoe monniken leven, iets wat ik zelf niet zou kunnen, het enige wat ze bijna de hele dag doen is mediteren.. en dat is lastig! Ik dacht dat doe je wel even! Lekker ontspannen en tot rust komen, appeltje eitje! Maar daar had ik me mooi in vergist, bij mediteren is het de bedoeling dat er geen gedachtes door je hoofd heen gaan, dat je even helemaal 'leeg' bent. De monniken vertelden dat het heel lastig is en veel tijd kost om echt te leren mediteren, en dat was zeker ook te merken, mijn gedachte dwaalde zo snel af! Dan voor te stellen dat je 2 uur lang in een tempel zit om te mediteren..

Ondanks dat we weinig gedaan hebben, had ik wat we wel gedaan hebben absoluut niet willen missen! Ik heb er wel veel over geleerd, en merk dat ik er nog steeds in geïnteresseerd ben en er graag nog meer over wil weten.

Dit weekend zijn we met een grote groep Bangkok onveilig gaan maken! We zijn naar de backpackerstraat Kaohsan Road geweest, een hele andere wereld dan waar wij zitten in Singburi! Maar wat super gaaf, 's avonds is de hele stad verlicht en overal zijn backpackers. Marktkraampjes overal, dus de shopdrang was ook moeilijk in te houden..

Uiteindelijk was het weer een hele leuke week! Teveel ervaringen, dus ik ben blij dat ik me dagboekje bij me heb!

Liefs,

Yanick

• 22 Januari 2012 - 13:05

Sha:

whoehoeee leuk mediteren! absoluut iets voor jou!:P

• 22 Januari 2012 - 14:06

Carl&elly:

heey lief mopske van ons, lekker om weer je verhaal te lezen. Wel beetje jammer van je week, maar ik merk wel dat je alle moois voor jezelf eruit hebt gehaald. En idd, dat mediteren gaat niet vanzelf......maar is wel heerlijk als het je een beetje lukt. Wij zijn nog wel nieuwsgierig naar nog wat meer foto's van die bergen en die monks ed en natuurlijk een foto van je nieuw Blackberry !

• 26 Januari 2012 - 22:02

Oma Opa:

Lieve Yanick
    Wat genieten we van jouw verhalen en de foto's en het fijnste is dat jij er ook zo van geniet [wij zijn een beetje jaloers hoor?}Vorige week was er nog een film over Thailand op T.V zo kunnen we vanuit Berkum er ook van genieten,zoals b.v de markt in Bangkok en de prachtige tempels en de Boeda's die overal staan en de prachtige natuur,je hebt een hele mooie keuze gemaakt Yanick,geniet er van.Ook in Berkum is alles goed,we zagen gisteren heel even de zon en doet een mens goed maar ze verwachten weer regen en harde wind en waarschijnlijk wat vorst,dus wie weet kunnen we gauw schaatsen,dit kun jij zeker niet voorstellen,want het zal bij jou wel anders zijn.Lieve Yanick geniet nog heerlijk van je vakantie en maak er wat leuks van.
    Veel liefs en een dikke knuffel Oma en Opa