Sun, beach, just holiday! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yanick Klein - WaarBenJij.nu Sun, beach, just holiday! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yanick Klein - WaarBenJij.nu

Sun, beach, just holiday!

Door: Yanick Klein

Blijf op de hoogte en volg Yanick

19 Maart 2012 | Thailand, Bangkok

Ondertussen zit ik alweer op een ander eiland. Voor zover jullie wisten was ik in koh phi phi, een geweldig eiland met heerlijke stranden, geweldige snorkeltours (3 dagen lang gesnorkeld, en natuurlijk THE BEACH gezien en kan met volle overtuiging zeggen dat dat geen eens het mooiste strand is wat ik hier heb gezien!) en super leuke straatjes met verschillende restaurantjes, winkeltjes alles! Tijdens mijn tweede avond ontmoette ik daar 2 HOLLANDSE (jawel, jawel!) jongens, eindelijk (!) ik hoefde even geen engels meer te spreken! en ik hoor jullie al denken ' maar er zijn daar toch genoeg hollanders..?' jazeker, alleen niet in mijn buurt, ik weet ook niet waarom. Zweedse mensen blijk ik wel aan te trekken, iedereen begint maar zweeds tegen me te praten.. ?
maar bij deze, ik kon even een avondje nederlands praten, harstikke gezellig! Wel lekker op tijd naar bed, want de volgende dag gewoon weer snorkelen! :)
en jaheuur, de volgende avond kwam ik ze weer tegen! Voor de volgende dag hadden zij (Pim & Rolf) dezelfde plannen als ik, het viewpoint op phi phi bezoeken! een lekkere klim, maar zo mooi! misschien hebben sommigen van jullie de foto's ervan op facebook al bekeken! Ik kan jullie vertellen, in het echt is het nog veel mooier!

De volgende dag kwamen er nog twee nederlanders aan die Pim & Rolf al kende, Robin en Kelly, 2 super gezellige amsterdammers! Met ze alle hebben we nog even Phi Phi onveilig gemaakt en jawel, een snorkeltour gedaan ;) (het zal is niet..)

Ik denk dat jullie hieruit ook wel kunnen opmaken dat phi phi echt super is! of, althans 'ik vond het super!'
na phi phi ben ik samen met Pim & Rolf mee door gegaan naar Krabi waar we ook nog wat mensen ontmoet hadden en met ze alle wat scoortertjes hadden gehuurd en veel rondgereden hebben! en wat is scooterrijden leuk! De eerste keer dat ik hier op een scooter zat was op zo een manuel ding, of hoe dat heet, volgens mij bestaan die niet of nauwelijks meer in Nederland, voor degene die het nite begrijpen, ik leg uit hoe het voor mij overkwam: een scooter, die versnellingen had zoals een fiets, althans daar leek het op, maar weet nog steeds niet waar het voor diende, je hebt het ook in de auto dan noem je het de koppeling, maar voor mij kwam het dus over als versnellingen. Het enige wat ik wist wat ik mee moest doen was als ik een heuvel op ging hem niet in standje 4 moest zetten, 3 liever ook niet, want dan kwam ik niet boven. maar oke, met de lichtknopjes voor links en rechts was ook niet mijn ding en dan moest je ook nog is met je voet remmen (en die andere was voor de versnelling/koppeling) EN DAN OOK NOG AAN DE ANDERE KANT VAN DE WEG RIJDEN.. iedereen die auto rijdt lacht mij nu vast en zeker uit.. maar nee, ik vond het zeker geen pretje ;)
Maar nu, zoals ik zei, wat vind ik scooterrijden heeeerluk! zolang het een automaat is! :) (maar wel lekker hard kunnen :))
maar oke, dat even dat jullie weten dat ik scooterrijden wel leuk vind!
We zijn naar watervallen geweest, tempeltje bezocht en strandjes bezocht! en vooral lekker veel rondgereden! echt super!

Ondertussen word dit verslagje al behoorlijk lang, op dit moment zit ik samen met Rolf (onze grote vriend Pim is richting Maleisie vertrokken) in Koh Samui, ben ik al een keer eerder geweest, maar toen was ik totaal niet lekker, dus nu nog even een keertje proberen! al een strandje gepakt en watervallen bekeken! (weer op die leuke scooter!) Morgen ga ik weer richting Bangkok om vanuit daar naar Ko Chang voor een paar dagen te gaan en dan uiteindelijk maar weer terug naar Bangkok voor de laatste dagen! Want ja, het aftellen kan echt gaan beginnen.. 10 dagen en dan zit ik weer in het vliegtuig, nu nog flink genieten!!

Tot snellos!

Heel veel liefs,
Yanick

Ojaa en ik heb een haai gezien!! (wel een kleintje) en de scooter heeft de 90 km/u gehaald met mij aan het stuur!

  • 19 Maart 2012 - 10:03

    Anne:

    Hahaha ja een schakelscooter is ff wennen hè ;) maar ze gaan wel harder ....heb de 120 km/h gehaald ;) niet uitproberen hoor!! Mooi om te horen dat je het daar zo fijn hebt....geniet er nog ff van en tot snel!! Btw we hebben gister gewonnen van de reigers!!

  • 19 Maart 2012 - 12:36

    Elly:

    Doe maar ruig op dat ding! je hebt me wel beloofd voorzichtig te doen he! Maarruhhh.... dan ben je nu toch zeker ook wel om, om straks met je rijbewijs te beginnen? Want dat is nog veeeeeel leuker! ;) en kan je in ieder geval nog harder dan die 90km/u. Maar dat is allemaal voor straks als je lekker weer thuis bent, want met dat aftellen ben ik natuurlijk al lang begonnen! ;) hele dikke vette knuffel weer, en idd weer bijzondere foto's op facebook. xxxxxx

  • 19 Maart 2012 - 12:59

    Dianne Hoff:

    Wat een verhalen, WAUW! En dan die foto's ook zo overweldigend! Wil je nog wel terug?! Het zal straks niet meevallen om weer gewoon in Muiderberg te zijn zonder al die prachtige natuur...Knuffelen met Kyra i.p.v. tijgers en gewone Hollandse Boys... snorkelen aan het Muiderstrand, zonder haaien, dat word behelpen hoor! Maar uiteraard zijn daar wel AL die lieve mensen die deze avonturen van een afstand hebben meegelezen... geniet er nog maar van!Enne als je hier je rijbewijs hebt gehaald koop je gewoon een cabrio, kan de wind ook heerlijk door je haren wapperen, helaas mag je hier haast nergens echt 120 rijden. Nou, tot gauw en alvast goede terugreis toegewenst! Lfs.Dianne.

  • 19 Maart 2012 - 19:57

    Albert En Hennie:

    Hey snelheidsmonster, wat maak jij ontzettend leuke dingen mee en wat maak je prachtige foto's. Zo beleven wij het allemaal een beetje mee, wat jij daar allemaal ziet. Lieve Yanick geniet er nog even goed van.Tot gauw. Knuffel van Albert en Hennie.

  • 21 Maart 2012 - 11:35

    Annet:

    Waaauww Yanick over 7 dagen ben je al thuis, wat gaat dat snelL!! Stoer dat je op een manual heb durven rijden haha. Heerlijk herkenbaar je verhaaltje die scooters gaan als de malle, het stikt er van de zweden, phi phi is cool en maya beach overschat:p
    Heb je echt een haai gezien?? Doodeng!! Geniet er nog maar heel even heeeeel erg goed van! XXXXX

  • 22 Maart 2012 - 12:38

    Sha:

    ben echt stinkend jaloers zusje! mis je en vind het fijn dat je binnenkort weer thuis bent!:)

  • 22 Maart 2012 - 18:35

    Yanick:

    toeter toeter toeter toeter toeter, met yanickje op de scooterr. haha ik zie je al helemaal gaan.
    Geniet nog van je laatste paar daagjes daar he!

    liefs,
    Annerieke

  • 23 Maart 2012 - 05:53

    Marleen:

    Hè Yanick,

    Wat een geweldige verhalen zeg wat je allemaal meemaakt! En de foto's zijn echt ongelooflijk! Ik ken ze àlleen maar van tv/boeken. ;)

    Geniet nog even van de laatste dagen, en een hele goede reis terug gewenst.
    Hier begint het weer ook mooi te worden, dus je komt niet in de koude terug!

    Liefs,
    Marleen (Zwolle)

  • 25 Maart 2012 - 07:30

    Carl:

    He lieverd

    Je eerste ervaring met bromfietsrijden (eigenlijk motorrijden) bevalt kennelijk goed. Laat ik me daar nu alles bij voor kunnen stellen .....
    Het blijft heerlijk je verhalen te lezen en een deel van wat jij allemaal ziet op foto's terug te zien. Het moment dat je weer richting huis komt nadert en eigenlijk doet mij dat nu elke dag weer meer beseffen hoe ik je gemist heb en hoeveel ik van je hou.

    dikke knuffel en tot gauw Carl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

27 Maart 2012

Going home ..

19 Maart 2012

Sun, beach, just holiday!

06 Maart 2012

Real culture

26 Februari 2012

The north of Thailand

16 Februari 2012

bad time & the greatest time!
Yanick

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 28365

Voorgaande reizen:

06 Januari 2012 - 29 Maart 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: