The north of Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Yanick Klein - WaarBenJij.nu The north of Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Yanick Klein - WaarBenJij.nu

The north of Thailand

Door: Yanick Klein

Blijf op de hoogte en volg Yanick

26 Februari 2012 | Thailand, Chiang Mai

Weer een internetcafeetje, maar dit keer in Chiang Mai, het noorden van Thailand. Na een lange reis vanuit Bangkok kwam ik hier precies een week geleden aan. Gelukkig gelijk een hostel gevonden in de oude stad.
De eerste dag gelijk naar de Tiger Kingdom geweest, heel gaaf om mee te maken, ook al ben ik het er niet helemaal mee eens dat die beesten daar allemaal in kooien zitten en elke dag maar weer op de foto moeten ( ik doe er natuurlijk wel zelf aan mee ;))
maar wat een ervaring, de grote tijgers zijn wel beetje eng, tenminste, ik mocht niet te dicht bij hun hoofd komen en als ze ook maar iets veroerden werd er geroepen 'STAND UP, STAND UP' tja, niet geheel zonder risico dus. Maar wat waren de kleine schattig! Die willen alleen maar spelen en bij je liggen! Ook al moet je daar ook voor oppassen, want ze spelen ook graag met hun tandjes! Maar ach, ik heb al een hondenbeet dus wat zou een tijger nou voor verschil maken..

Natuurlijk heb ik ook de bekende sunday walking street bewonderd! Voor degene die niet weten wat het is; het is een grote markt met typische thaise dingetjes, veel handgemaakt zoals tassen, plaids, schoenen en natuurlijk veel sieraden en buddha's. Hartstikke leuk dus! Ik heb me zeker wel vermaakt. ;)

En na een paar dagen was ik eindelijk zo dapper om dan toch de trekkingtocht te boeken: 3 dagen trekken door de bergen, eerste overnachting in een olifantenkamp en de tweede nacht zou in village midden in de bergen zijn. Vol goede moed ging ik erin, rugzakje met hoognodige spullen bij me en huppakee daar gaan we!
Gelukkig waren we een leuke groep, dat doet al veel goed!
en dan het moment dat de wandeling begon, eerst prima, beetje omhoog, beetje omlaag, riviertje over, boomstammetje over en zo voort, maar daarna kwam de hiking.. men wat zwaar en dan met die hitte erbij! Niet echt mijn eerste voorkeur, maar natuurlijk bikkelen we gewoon door en op die manier kwamen we wel echt bij de mooiste plekken, watervallen en uitzicht over de bergen was echt prachtig! en natuurlijk bij de olifanten! Eindelijk echt op de olifant gezeten en niet in een zitje! Men, wat zijn die beesten harig! Maar wel echt super leuk, 's avonds met een kampvuurtje erbij en na zo lange tocht op tijd naar bed! Tussen de olifanten want die liepen gewoon vrij rond!
De volgende dag gingen we de olifanten wassen en daarna weer verder met een stevige wandeling (zacht uitgedrukt..)
Het waren drie top dagen, en na zo een wandeling kan ik toch echt wel zeggen dat ik trots op mezelf ben! (vooral na zo'n lange tijd niet meer sporten)

Vandaag is mijn laatste dag Chiang Mai, morgen ga ik richting Pai, ook in het noorden, eens kijken wat daar te beleven valt! Anne heeft mij de tip gegeven om richting Mae Hong Son te gaan. Pai ligt daar in op de route dus waarschijnlijk gaat mijn pad daarna verder die kant op! But we will see!
Het is hier in ieder geval echt prachtig, kijk mijn ogen uit en dat zal ik vast nog wel even doen!

Heel veel liefs voor in dat koude landje daar!
Yanick

  • 26 Februari 2012 - 09:17

    Elly:

    oooooow, mooie foto's weer...... en ik ruik de koffie al bij die marktfoto. ;)

  • 26 Februari 2012 - 09:25

    Anne:

    Ha Yannick,

    Wat leuk om je verslag te lezen!! Volgens mij genie je volop! Ik ben ook in Pai geweest en vond het heerlijk relaxen daar (en hele goede cocktails) alleen die weg er naar toe met 500 haarspeldbochten vond ik wat minder... Maar als je er eenmaal bent... Meer dan waard!!!

    Geniet ervan!! Ik volg je verhalen en je schitterende foto's!!

    Liefs Anne

  • 26 Februari 2012 - 09:55

    Christan:

    Heee
    wat leuk daar, ik wil ook wel bij zo'n tijger zitten(klein of groot maakt niet uit) heel veel plezier nog
    Doei
    Christan

  • 05 Maart 2012 - 19:38

    Annerieke:

    Jeetje wat maak je veel mee zeg! Ben je ondertussen al verliefd geworden op het land?
    Ik vind het wel knap van je hoor, dat je dit allemaal in je eentje onderneemt.
    Ik ga nu maar eens snel die foto''s van jou kijken want poseren met een tijger, dat beloofd wat!

    Liefs,
    Annerieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

27 Maart 2012

Going home ..

19 Maart 2012

Sun, beach, just holiday!

06 Maart 2012

Real culture

26 Februari 2012

The north of Thailand

16 Februari 2012

bad time & the greatest time!
Yanick

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 28365

Voorgaande reizen:

06 Januari 2012 - 29 Maart 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: