Real culture - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yanick Klein - WaarBenJij.nu Real culture - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yanick Klein - WaarBenJij.nu

Real culture

Door: Yanick Klein

Blijf op de hoogte en volg Yanick

06 Maart 2012 | Thailand, Bangkok

Op dit moment (terwijl jullie allemaal waarschijnlijk nog lekker in jullie bed lopen te rollen) heb ik even een tussenstop in Bangkok, gisteravond om 4 uur op de lokale bus gestapt vanuit Maehongson die om 8 uur 's ochtends in Bangkok zou arriveren. Jullie lezen het inderdaad goed ' zou arriveren'. De route vanuit Maehongson (stadje in het noorden van Thailand aan de grens van Birma) richting Bangkok gaat door de bergen, en tussen de bergen hadden de boeren bedacht om even te gaan staken, de hele weg was afgezet dat niemand er meer langs kon. Geen idee hoe lang dat zou gaan duren, maar niet echt leuk, al vind ik wel dat ze alle reden tot staken hebben, hun salaris dat ze per kilogram van iets verkopen (geen idee wat het is), is gezakt van 24 bath naar 7 bath,niet dat ik van jullie verwacht dat jullie weten hoeveel bath is, maar ik denk dat jullie wel begrijpen dat het behoorlijk veel is!
Maar oke daar staan we dan 2 uur lang, als het niet langer was in de rimboe te wachten!
Maar gelukkig, uiteindelijk ben ik dus net in Bangkok gearriveerd!

Maar dan nu, het noorden van Thailand, een veel interessanter verhaal!
Door Anne was ik in contact gekomen met vriendinnen van haar die zij in Maehongson heeft leren kennen toen zij daar werkte. en zij waren weer zo vriendelijk om mij te entertainen toen ik daar een weekje heb ondergedoken!
De eerste dag kwam Shee Nay mij ophalen en nam mij mee naar een longneckdorp genaamd Huay Sua Tao, daar woont Maway een longneckvriendin van Anne. Zelf was ik heel benieuwd, toch totaal een andere levenswijze dan dat ik tot nu toe hier gezien heb. Daar eenmaal aangekomen ontmoette ik gelijk Maway, wat een schat! ze vertelde me van alles over haar cultuur, waarom ze de ketting om haar nek draagt, wat ze doet, alles! Heel interessant. En daarbij had ze me ook uitgenodigd om bij haar te komen slapen! Een uitnodiging die je niet KAN en WIL afslaan, wie kan er nou zeggen dat ie in een longneckvillage heeft geslapen?!? (op Anne na..) Echt een super geweldige ervaring!
Ook heb ik Astra ontmoet, een nederlandse vrouw die sinds 5 jaar in Maehongson woont, zij nam mij mee naar een openingsceremonie van een nieuw schoolgebouw, wat ik helemaal geweldig vond met al die kinderen!
Het leuke van deze week was vooral dat Maehongson totaal niet toeristisch is, natuurlijk lopen er een paar verdwaalde rond, maar die blijven maar 2 dagen. De mensen die hier wonen zijn zo ontzettend gastvrij, je kan altijd aanschuiven voor eten, ze brengen je met liefde overal naar toe en je moet vooral ook niet vergeten om een keer terug te komen!
Al met al weer een super ervaring, en zo merk je echt wat voor verschil hier overal is in Thailand!
En niet te vergeten, ze hebben gewoon een hollands cafe in Maehongson! met APPELTAART en heerlijke koffie!! Daar heb ik even flink van genoten..

Daarbij heb ik gelukkig ook mijn laatste vaccinatie gehad (ook al zorgde ik er bijna voor dat ik op dezelfde dag weer aan een nieuwe reeks mocht beginnen..) maar gelukkig was dit mijn laatste want na dit ziekenhuis kan ik er even geen meer zin, wat een ongeregeld zooitje! Word van kamertje naar kamertje gestuurd, moet zelf je medicijnen ophalen en daarmee weer van kamertje naar kamertje lopen! Maar we zijn er klaar mee, daar gaat het om!

Maar zoals ik zei in het begin, ik zit nu voor een tussenstop in Bangkok, vanavond om 6 uur, thaise tijd, jullie 12 uur smiddags, stap ik weer op de bus richting ko phi phi, even van het noorden naar het zuiden, nog even de laatste weekjes flink bakken!

Dikke kus,
Yanick

Oja, foto's komen later.. deze computer heeft geen inplug ervoor..

  • 06 Maart 2012 - 07:08

    Anne:

    Heeee yanick!
    Wat leuk om te horen dat je het zo leuk hebt gevonden!!
    Super dat je bij maway hebt geslapen en modeang van de dutchclub hebt ontmoet...ze had speciaal taart voor je gemaakt ;).
    Geniet van je laatste weekjes!!
    Xbox anne

  • 06 Maart 2012 - 08:44

    Christran:

    wat leuk zeg, ik ben benieuwd naar de foto's.
    Je lieve broertje christan

  • 07 Maart 2012 - 20:10

    Dianne Klein:

    He lieve Yaniek
    wat een prachtige foto's. En dan zo'n mooi dier mogen aaien. Geweldig.
    Geniet er nog van. Dikke knuffel Dianne, Menno en Sanne

  • 09 Maart 2012 - 13:01

    Carl:

    he lieverd; soms bijna onvoorstelbaar dat jij in een zo'n andere wereld zit, terwijl op hetzelfde moment hier in M'berg alles zo normaal door loopt.
    knuffel en veel liefs ! Carl

  • 17 Maart 2012 - 09:41

    Henk&Gerdien:

    Wat een heerlijk verslag schrijf je weer, en dan die foto's, mooie grote katachtigen en je staat er gewoon naast........... helemaal te gek.
    We wensen je nog een fijn laatste tijd daar toe en natuurlijk een voorspoedige terugreis.
    liefs uut Dâlfsn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

27 Maart 2012

Going home ..

19 Maart 2012

Sun, beach, just holiday!

06 Maart 2012

Real culture

26 Februari 2012

The north of Thailand

16 Februari 2012

bad time & the greatest time!
Yanick

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 11176
Totaal aantal bezoekers 28365

Voorgaande reizen:

06 Januari 2012 - 29 Maart 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: