Just a dream! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Yanick Klein - WaarBenJij.nu Just a dream! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Yanick Klein - WaarBenJij.nu

Just a dream!

Door: Yanick Klein

Blijf op de hoogte en volg Yanick

15 Januari 2012 | Thailand, Singburi

Na behoorlijk wat Thais te hebben gegeten en vele tempels te hebben gezien, heb ik weer even een momentje gevonden om alle belevingen op een rijtje te zetten!

De orientatie zit er op, en ik heb daar zoveel gezien en gedaan! Om te beginnen heb ik serieus op een olifant gezeten! Wat geweldig was dat, hoe groot zo'n beest wel niet is en vooral het geluid dat ze kunnen maken.. Echt geweldig! Jammer genoeg wel in een zitje, dus vervelend genoeg moet ik wel nog een keer gaan en dan echt op de olifant!

Er gebeurd steeds zoveel hier, zoveel dat ik me zit af te vragen waar ik moet beginnen. Ik kan hier zo van de kleine dingen genieten, als we alleen al op de weg aan het rijden zijn in een grote truck is al een avontuur, niet het meest comfortabele, maar ik zou het niet anders willen! Zoveel dat je om je heen ziet en de mensen vooral zijn prachtig om naar te kijken. Zo ander leven dat zij hier leiden. Zij kunnen echt van de kleine dingen genieten en hoe zij hier leven is echt, echt geen vergelijking mee te maken met Nederland. Primitief kan ik het ook niet noemen, gewoon levensgenieters.

Vrijdagmiddag zijn we naar de apentempel geweest, iets waar ik me geen voorstelling bij kon maken, naja, het enige waar ik aan kon denken was de apentempel zoals in junglebook word uitgebeeld. Niet iets waar ik van dacht dat ik dat ook werkelijk zou gaan zien! En nee, het is niet te vergelijken met de apenheul, het is veel beter! Het was een hele grote rotonde met inderdaad een vergelijkbare ruine zoals in junglebook met apen, apen en nog meer apen! Er waren geen hoge hekken om heen dus de apen liepen ook over de weg, zaten op huizen, hingen in de lantarenpalen, echt ongelovelijk! Never seen it before..



Gisteren zijn we naar een hele grote night market geweest in Singburi. Er was een groot stuk met alleen maar etenswaren, we hebben wat dingen geprobeerd en dat was heel lekker. Alleen als we vragen wat het is, het enige wat zij dan kunnen antwoorden is 'yes', heel handig.. Hier in Singburi spreken weinig Thaise mensen Engels, wat waarschijnlijk ook komt omdat dit niet de meest toeristische plek is. Soms alleen heel onhandig, maar een voordeel eraan is dat ik een makkelijke eter word, (zal mams blij mee zijn) want ik eet dingen zonder dat ik weet wat het is :). Het thaise eten bevalt me over het algemeen ook. Alleen op de locatie zelf eten we 3x op de dag warm, wat niet super is. Elke dag rijst of noodles en het kan ontbijt of avond eten zijn.. Ik kijk er naar uit dat ik mijn eigen maaltjes ga samenstellen!



Wat ook grappig is hier, of naja, nu grappig maar in het begin niet, is dat s' ochtends hier KEIHARD het nieuws wordt verspreid in een omroep, iedereen word hier wakker van het nieuws.. Beetje te vergelijken met de eerste maandag van de maand dat het alarm afgaat in Nederland, alleen dan hier elke ochtend rond 6 uur het nieuws.. gelukkig wen je eraan.. 'S nachts hoor je hier ook echt super veel, bijna elke avond beginnen honden te blaffen of te huilen, en dat zijn me veel honden.. unbelievable.. ! maar ook daar wen je aan! Ik denk dat ik over een tijdje ook dwars door me wekker heen kan slapen, dat wordt nog straks als ik weer thuis ben!



Als ik met dit project klaar ben ga ik waarschijnlijk met Ilse een week richting het zuiden, precies de week dat we klaar waren is daar the full moon party, dus dat moeten wij ook maar eens een keer mee maken! Daarna was het eigenlijk de bedoeling om verder te backpacken door Thailand, maar ik zit er overna te denken om hier weer terug te komen omdat ik het hier echt heel gaaf vindt! Maar ik heb natuurlijk nog 3 weken hier te gaan, dus heb nog geen beslissingen gemaakt!

Volgende week heb ik de boeddhisme week, waar ik echt super veel zin in heb! Straks moet ik me spullen inpakken omdat we voor die week naar een andere plek toe gaan, ongeveer 5 uur rijden hier vandaan, dus wel een stukje! Ze vertelde dat we daar op hele mooie plekken komen te slapen dus ik ben benieuwd! Ook een nacht dat we in de tempel bij de monniken mogen slapen, een keer iets anders!



In deze week heb ik al zoveel gedaan en geleerd, echt heerlijk! Ik kan hier echt overal van genieten, de kleine dingen zijn al geweldig! En dan te bedenken dat ik nog zo lange tijd hier heb om alles te zien en ontdekken! Hoop dat jullie zo weer een beetje bij zijn met wat er allemaal hier gebeurd! en vergeet vooral niet de foto's mee te kijken!



Heel veel liefs vanuit het warme, mooie Thailand!!



Yanick


  • 15 Januari 2012 - 09:57

    Christan:

    super leuk zus. ik zou wel naar je toe willen komen.
    XXXX
    Christan

  • 15 Januari 2012 - 11:32

    Gerdien:

    Blij dat je nog steeds zo aan het genieten bent. Je hebt mooie plaatjes geschoten, ben benieuwd of je nog gaat backpacken, we horen het wel.
    groeten uut Dalfsen, waar inmiddels de zon ook aanwezig is.
    Gerdien

  • 15 Januari 2012 - 12:11

    Elly:

    dag lieffie, 't was heerlijk om vanmorgen (heel vroeg hier) even je stem te horen en op mijn werk werd het mij ook vergeven hoor dat ik te laat was, net wat je zei, ik had een goede reden. Geweldige foto's meid, krijg zo echt een indruk. En ook inspiratie voor een nieuwe badkamer ;) . Jij doet levenslessen op waar ik jaloers van word, ik zie, hoor en lees hoe gigantisch jij daar geniet. Je hebt een goede keus gemaakt (ook al tel ik de dagen alweer af :) ) Jouw aankomende week lijkt mij ook heel bijzonder, wat een ervaringen..... Pas weer goed op jezelf en op elkaar. xxxxxxxxxxxxx

  • 15 Januari 2012 - 21:08

    Wendy & Wouter:

    Heej meid, wat een geweldige foto's zeg! Het ziet er echt uit als genieten voor je! Heb je van die vieze beesten in je huis, ik had ze ook in Su! Zolang ze niet onder m'n klamboe kwamen, vond ik t wel prima haha. Flink genieten meid! Xx uit V'daal

  • 16 Januari 2012 - 09:35

    Annerieke:

    Hee Yanick,
    super om al je verhalen te horen joh! ik ben echt jaloers want ik zit nu lekker middenin mijn toetsweek haha. Maar ik zat net even naar je foto's te kijken en die zien er ook super mooi uit! voel je je al een beetje een japanse toerist met je nikon 24/7 om?
    Heel veel plezier aankomende week! ik ben benieuwd naar je volgende verslagje

    liefs, Annerieke
    ohja trouwens ik heb toch wel een examenreisje geboekt met Ruth, Romee, Lieke Judith en Marit naar Albufeira!

  • 16 Januari 2012 - 18:35

    Dianne:

    Terwijl ik na je foto's keek zag ik iets wat bekend voor kwam. Van jou ouders heb ik gisteren een boedha beeld gekregen en die lijkt enorm op het beeld op de foto.
    Goede beslissing van jou geweest om te gaan. Geniet ze, leer ze, snuif alles goed op.
    Kus

  • 22 Januari 2012 - 10:01

    Albert En Hennie:

    Lieve Yanick
    Ondertussen ben je al 16 dagen onderweg en heb je al heel veel gezien en prachtige foto's gemaakt.
    We krijgen zo wel een goede indruk hoe het daar is.
    Zo te lezen heb je het daar prima naar de zin.
    Zorg, dat je met volle teugen geniet van het geheel, het is zo weer voorbij.
    Nog heel veel plezier gewenst.
    Liefs, Albert en Hennie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Singburi

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

27 Maart 2012

Going home ..

19 Maart 2012

Sun, beach, just holiday!

06 Maart 2012

Real culture

26 Februari 2012

The north of Thailand

16 Februari 2012

bad time & the greatest time!
Yanick

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 28369

Voorgaande reizen:

06 Januari 2012 - 29 Maart 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: