bad time & the greatest time! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Yanick Klein - WaarBenJij.nu bad time & the greatest time! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Yanick Klein - WaarBenJij.nu

bad time & the greatest time!

Door: Yanick Klein

Blijf op de hoogte en volg Yanick

16 Februari 2012 | Thailand, Koh Tao

Daar zit ik dan weer, internetcafeetje gezocht en weer tijd om een verslagje voor jullie allen te plaatsen!
Op Koh Samui was het eventjes allemaal wat minder, het begin van het alleen reizen beginnen met ziek zijn is natuurlijk niet fijn, dus dat was even behoorlijke tegenvaller! Koh Samui was voor mij ook niet helemaal wat ik ervan verwacht had, dus had al snel het gevoel om verder te gaan reizen! In plaats van verder te gaan reizen richting het zuiden, zoals eerst op de planning stond, had ik besloten om de andere kant op te gaan, eerst een paar dagen naar Koh Tao, bekend als het duikresort, hier ben ik nu, en daarna door naar Bangkok om Elise en andere vrijwilligers te zien waar ik de eerste maand mee was! Daar heb ik heel veel zin in, voor Elise worden dat haar laaste daagjes Thailand, dus kunnen we nog even goed afscheid nemen door als vliegtuigen rond te rennen of aan schoonzwemmen te doen (we zijn natuurtalenten!!) Ik vind het wel even fijn om weer wat bekende gezichten te zien!
Daarna is het voor mij de bedoeling om verder richting het noorden te gaan, Chiang Mai, Chiang Rai, Pai, Lamphun noem maar op! Het zon, zee & strand van het zuiden heb ik nu wel even gezien! (Heerlijk om dat te kunnen zeggen!) ;) Het is hier wel echt super mooi, maar nu eert het noorden en daarna misschien nog wel even helemaal richting het zuiden Krabi, Koh Phi Phi en omgeving!

Maar dat genoeg over wat er te wachten staat, want er is ook genoeg gebeurd! Gisteren ben ik de hele dag wezen snorkelen, wat is dat gaaf! Gelijk in de taxi ontmoette ik Maxime, een nederlands meisje, eindelijk iemand waar ik weer even nederlands mee kon praten!
Maar goed, met haar bijna de hele dag opgetrokken dus dat was ook heel gezellig!
We zijn naar verschillende baaien gevaren onder andere naar shark bay, jammer genoeg geen haaien gezien, maar wel genoeg andere mooie vissen en het koraal, wauwie! Niet heel erg kleurrijk zoals ik verwacht had, maar wel super mooi! Kan het niet anders omschrijven dan adembenemend!
Had ook een onderwatercamera aangeschaft, dus 'hoop' dat die foto's ook goed gelukt zijn! Zoveel verschillende vissen die je er ziet, heb Nemo en zijn vrienden ook maar even gedag gezegd!
De begeleiders gingen ook de vissen voeren, heel grappig, want dan gooien ze het voer eigenlijk gewoon op jou dus binnen no time zit je in een zwerm van vissen! Geweldig!
We zijn ook naar een natuureiland geweest, genaamd Nangyan Island, bekend als het dive resort! en weer wauwie! wat prachtig daar! Dat is nou echt een droomeiland.. Zo op een onbewoond eiland gevoel krijg je erbij, ook al staan er dan wel wat bungalows en dergelijke, maar zoveel natuur, en natuurlijk weer dat mooie water waar in je hier omringt word!
Echt een top ervaring, als ik nog weer terug ga naar het zuiden dan ga ik het zeker ergens nog een keer doen! ( en dan hopelijk met meer kleurrijk koraal)
Al met al, vind ik dit tot nu toe de mooiste ervaring van het zuiden!

En mijn ringetje staat ook straks tussen de foto's voor wie dat willen weten! ;)
En ik heb gelukkig al bijna al mijn vaccinatie's tegen rabies gehad! Nog maar 1, op 1 maart, en ik de laatste gewoon helemaal alleen gehaald, jipjee, krijg zo genoeg ziekenhuizen hier te zien! ;) en verbranden doe ik ondertussen nauwelijks meer! Hoef me nog maar 1x op een dag in te smeren, en dat is genoeg! (wel factor 50..)

Vanavond stap ik op de nachtboot richting Chumphon om vanaf daar met de bus verder te gaan naar Bangkok! Heb er zin in en hou jullie op de hoogte!

Heel veel liefs vanuit Thailand!

Yanick

  • 16 Februari 2012 - 06:19

    Wendy:

    Klinkt weer geweldig goed Yanick! Snorkelen is echt geweldig jah, zeker als je daar zit. Lachen dat je opeens tussen al die vissen zat. Veel plezier in Bangkok alvast!

  • 16 Februari 2012 - 07:06

    Elise:

    Aaaaaaah kan niet wachten tot morgen! Heb al een warming-up gedaan voor het schoonzwemmen en het vliegen haha ;) Je verhalen over het zuiden klinken super trouwens! Ben benieuwd naar al je verhalen morgen. Heb daarnet je potloodjes aan het weeshuis gegeven, ze waren kei blij! Tot morgen, dikke kus!

  • 16 Februari 2012 - 07:40

    Elly:

    Dag lief, wat heb je je goed heengeslagen door je "bad-time", 't zal straks misschien nog wel weer even lastig worden als ook Elise naar huis gaat maar daarna ga je weer een "great time" tegemoet. Ik ben zo ongelofelijk trots op je hoe je dit allemaal doet! En wat een foto's, wel heel er decadent om te durven zeggen dat je dat nu wel weer "hebt gehad". ;) Geniet nog even van je schoonzwemmen en vliegen, voor je het weet vlieg je echt weer! Pas goed op mijn lieve dochter en tot skype maar weer. heel veel liefs

  • 16 Februari 2012 - 08:18

    Ilse:

    En ik ben natuurlijk STIK JALOERS! Daar zit je dan in het koude Nederland, prachtige foto's van Thailand te bekijken. En jeeeej Yanickie wat ben je bruin!!!!!! Zal nu even uitzoeken hoe ik je kan bellen en dan bel ik je zometeen eventjes! Groetjes aan Elise morgen... Dikke kus uit Nederland

  • 16 Februari 2012 - 10:25

    Carl:

    He lieve meid van me,
    Je verslagen en je foto's zijn een genot om te lezen ! Het ziet er schitterend uit daar (bijna zo mooi als de winter foto's die ik gemaakt heb tijdens het schaatsen ;) . Toch wel heel anders als je zo opeens in je eentje in zo'n ver weg land zit; helemaal alleen in je uppie zijn we ook niet zo gewend in ons kikkerlandje.
    Je hebt inmiddels al weer nieuwe plannen gemaakt; dit weekend lekker met mensen die je kent en dan weer verder. Veel plezier in Bangkok en hopelijk gauw weer tot skypes ...

    met een dikke liefdevolle knuffel

  • 16 Februari 2012 - 12:58

    Dianne Hoff:

    Lieve Yaninck,
    Nou, ik stap weer even in op dit station van jouw reisverslag... Ik warm me even aan jouw verhalen nadat wij hier ons hart hebben kunnen ophalen met schaatsen en een bíjna 11-stedentocht.
    Ik heb de andere verslagen ook gelezen hoor! Zo krijg ik echt een goeie indruk van wat jij daar meemaakt. Je schrijft leuk! En mooie foto's zeg!
    Vervelend dat je ziek was maar, zo te lezen ben je gelukkig alweer opgeknapt?
    En straks echt alleen verder... sterkte nog met dat ene prikje halen maar geniet vooral van deze geweldige ervaring die jij toch maaar eventjes op doet! En als je gewoon een dagje "even niets doet" heet dat toch gewoon "mediteren"? Is ook wel eens even lekker. En ondertussen word jij gewoon peoepiebruin. (Trouwens is dat ringetje ook op betselling te krijgen?(geintje)'t Is wel een leukie.) Lfs.Dianne.

  • 16 Februari 2012 - 13:53

    Sha:

    Leeeuk die ring! super mooi! Heel fijn om je net even gesproken te hebben:)

  • 19 Februari 2012 - 13:09

    Christan:

    LEUK!!!!!!!!! heel veel plezier nalak mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

27 Maart 2012

Going home ..

19 Maart 2012

Sun, beach, just holiday!

06 Maart 2012

Real culture

26 Februari 2012

The north of Thailand

16 Februari 2012

bad time & the greatest time!
Yanick

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 28365

Voorgaande reizen:

06 Januari 2012 - 29 Maart 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: