Hello, goodbye! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Yanick Klein - WaarBenJij.nu Hello, goodbye! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Yanick Klein - WaarBenJij.nu

Hello, goodbye!

Door: Yanick Klein

Blijf op de hoogte en volg Yanick

10 Januari 2012 | Thailand, Singburi

Daar zit ik dan! Na een lange vlucht en veel wachten ben ik een aantal dagen op de plek waar ik keihard heb voor lopen werken! Het eerste deel van de vlucht was heerlijk, aan het raam en de tijd vloog voorbij door alleen maar met een muziekje op naar buiten te kijken en eindeloos zicht te hebben! Na lang wachten op Jordanië kon ik om 1 uur 's nachts door naar Bangkok.  Zaterdag middag kwam ik aan samen met 2 Nederlanders en 1 Amerikaan. De bedoeling was om rond 5 à 6 uur aan te komen bij de accommodatie in Singburi maar door vertragingen werd dat pas een uurtje of 10! Maar eindelijk aangekomen kwam ik daar gelijk Ilse tegen waarmee ik al mee contact had in dat o zo  koude Nederland! Na de spullen in de kamer te hebben gedumpt besloten we een drankje te gaan drinken in de pub tegenover de accommodatie, pub alias een zelfgemaakte strandtent van doeken met wat tafeltjes eronder maar heel mooi aan de rivier! Niet echt te vergelijken met de pub zoals ik het ken.. Maar wel heel leuk! 
Wat leuk begon in de pub, eindigde als een avontuur in het ziekenhuis.. Ilse kreeg een spijker in de voet en het bloed was aardig in overvloed, gelukkig waren de mensen van de pub zo aardig om ons te brengen naar t ziekenhuis, dat was dan weer mooi opgelost! Dachten we, het ziekenhuis hier is een oud verrot krot met allemaal vlekken op de muren en lekken in het dak.. 
Nadat de voet was gedesinfecteerd en een tetanus prik toe, gingen we weer terug en probeerden we maar wat slaap in te halen! Alleen werd de pijn alleen maar erger, waardoor Ilse weer vroeg in de weer was om te kijken  of er ook iets aan haar voet gedaan kon worden wat wél hielp.. Uiteindelijk bij een privé ziekenhuis is er aan haar voet geopereerd en zie het er wel een stuk beter uit, alleen de pijn is nog lang niet over..

Gelukkig gebeuren hier ook genoeg leuke dingen! Maandag zijn we naar het zwembad geweest, 5 minuten hier vandaan fietsen, alleen wij deden er een halfuur over.. Ons was verteld dat je alleen maar rechtdoor hoefde te fietsen en dat je het dan uiteindelijk aan je linkerhand zou moeten  zien liggen.. Niet dus, ze hadden er wel bij mogen vertellen dat het achter een tempel lag aan de linkerkant en dan ook nog is achter een school! Lekker ommetje gefietst dus, niet dat het zo erg was, want wat is deze omgeving mooi! De gehele weg loopt langs een rivier met allemaal kleine huisjes waar de bewoners voor zitten en daar eten klaar maken en zo hun geld proberen te verdienen. Zo hier en daar kom je een klein winkeltje tegen met hoognodige dingen, maar meer ook niet.  Wat me ook opviel is dat met de kleine stukjes dat je fietst, je op elke plek een andere geur tegen komt, soms ruikt het naar eten maar vaak genoeg kan ik de geur ook niet thuis brengen, dan ruikt het wel echt naar iets van 'hier', misschien te vergelijken met hoe het boerenland in Nederland kan ruiken, ik zou t niet weten..

Gisteren begon de eerste oriëntatie dag, eerst gingen we een stuk door de omgeving wandelen en daarna door naar de stad Singburi, hier konden we even rondkijken  om dan door te gaan naar een restaurant om voor het eerst echt 'Thais' te eten, en dat beviel zeker!  Gelukkig lang nog niet zo heet als ik had verwacht - wat vast nog wel komt..-  maar weer veel vers fruit, rijst en ook gefrituurde wortels en paddestoelen, erg lekker! 
Hierna gingen we door naar een Thais vrouwtje waarbij wij zelf armbanden mochten maken van kralen die gemaakt werden uit kokosnoten! Ik vind het sowieso al leuk om sieraden te maken, dus dit was ook zeker is leuk om te proberen, het werd uiteindelijk een soort van scoobidooën( of hoe je dat schrijft)  met kralen maar het resultaat is erg leuk! 
'S avonds kwamen de kinderen van de school langs op onze accommodatie om een voorstellingen te geven, zo bijzonder dat het was! De meisjes waren helemaal mooi aangekleed, hadden zich opgemaakt en ging dansen op Thaise muziek, heel sierlijk! Heb het geprobeerd na te doen, maar bakte er niet veel van.. Na afloop kregen we allemaal een ketting gemaakt van bloemen, eentje dat ik zou willen dat ik het had kunnen maken! Zal daar ook nog wel is een foto van opzetten! En hoop dat zij me dat willen leren maken!

Vandaag weer een nieuwe dag, nog meer oriëntatie ik ben benieuwd! 
Hoop dat jullie een beetje beeld hebben hoe ik het hier heb, ik vind het in ieder geval super!

Liefs Yanick

  • 10 Januari 2012 - 08:08

    Elly:

    even snelle reactie, moet eigenlijk werken maar dit ging heel even voor...... Heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. veel liefs

  • 10 Januari 2012 - 08:49

    Carl:

    Lieve Yanick: duidelijk is dat je in een heel andere wereld bent beland. Ik zou zo even mee willen kijken; je eerste verslag maakt al heel duidelijk dat je enorm geniet. Veel plezier met je eerste oriëntatie week en met alles erom heen. Ik begreep zojuist al dat je al OP een olifant had gezeten, dus ik kijk uit naar je volgende verslag en foto's.

    liefs Carl

  • 10 Januari 2012 - 11:36

    Sha:

    leuk leuk leuk leuk leuk!!! ik wil ook een bloemen ketting!!!! mis je meisje! X

  • 10 Januari 2012 - 16:00

    Opa En Oma K:

    ook al was de reis lang maar het is voor jou zeker de moeite waard en we vinden het heel fijn dat je er zo van geniet en dat we er zelfs hier in holland van genieten kunnen ,we blijven je volgen gr en liefs oma opa kl

  • 10 Januari 2012 - 17:41

    Inez:

    klinkt super, en de reiskriebels gaan bij mij ook komen! ZENUWACHTIGGG, geniet ervan meis! ik wacht op je volgende. liefs

  • 10 Januari 2012 - 20:12

    Annerieke:

    Hee Yanick,
    Jeetje je hebt al echt zoveel meegemaakt in zo'n korte tijd! Het klinkt allemaal heel erg leuk en avontuurlijk. Hoe is het nu met de voet van Ilse afgelopen?
    Die foto van de zwaaiende oma is trouwens wel echt geniaal haha.
    Ik ben benieuwd naar je nieuwe verhalen.

    liefs,
    Annerieke

  • 11 Januari 2012 - 08:58

    Dorien:

    Super leuk!! heel veel plezierr en geniet ervan, tijd vliegt zoo voorbij! xx Dorien

  • 11 Januari 2012 - 12:35

    Lies:

    Lieve thaise meid! Erg leuk om dit te lezen. Geniet daar maar lekker en hou ons vooral op de hoogte. X

  • 11 Januari 2012 - 13:21

    Gerdien:

    Heerlijk Yanick om je verhaal te lezen, echt smullen, net alsof je in een hoorspel zit.
    Ook fijn om te lezen dat je het er zo mooi vindt, had al eens vaker gehoord dat het een bijzonder mooi land en volk is, en nu bevestig jij dat maar weer eens.
    Ik ga je de komende tijd volgen, was bij Wendy ook zo leuk om te doen. Ik wil je nog heeeeel veeeel plezier toewensen, geniet ervan en blijf vooral schrijven.
    Lieve groet uit Dalfsen(waar het ook zo koud is, gettejekkie bah.
    Henk&Gerdien

  • 13 Januari 2012 - 18:57

    Dianne:

    Lieve Yanick,

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en zo te lezen red jij je prima. Wel onwerkelijk dat jij zo ver weg bent. Geniet ervan en ik zie uit naar je volgende verhaal. Veel liefs, Dianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Singburi

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

27 Maart 2012

Going home ..

19 Maart 2012

Sun, beach, just holiday!

06 Maart 2012

Real culture

26 Februari 2012

The north of Thailand

16 Februari 2012

bad time & the greatest time!
Yanick

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 28370

Voorgaande reizen:

06 Januari 2012 - 29 Maart 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: